Un război fizic, un război emoţional.

Poezia asta e foarte importantă pentru mine, nu numai că o consider „capodopera” mea dar e şi dedicată unei persoane foarte specială mie (Te iubesc urato). În mare parte ea reprezintă o poveste de dragoste dintre un soldat aflat pe front si femeia vieţii lui de acasă. Am ales titlul „Un război fizic, un război emoţional” deoarece în timp ce protagonistul luptă pentru ţara sa riscându-şi viaţa el duce în acelaşi timp şi o bătălie de a menţine relaţia dintre cei doi la fel cum era la plecarea acestuia.

Pentru scrierea poeziei am apelat la internet pentru a nu greşi în ceea ce priveşte locaţia, evenimentele si anii.Sper să vă placă.

 

Un război fizic, un război emoţional.

 

Iubito îţi scriu grăbit de pe frontul sângeros

N-am putut să îţi explic, am fost chemat la post

Ţara are nevoie de mine să lupt pentru a ei onoare

Să omor pentru ea şi să dorm în tranşee murdare.

A trebuit să îndur multe în zilele astea puţine de coşmar

Am săpat deja şi groapa unui camarad

Obuzele nu-mi oferă pic de odihnă

Gloanţele zboară pe lângă mine, ce zi cumplita !

Trebuie să închei, sergentul mă priveşte cu dispreţ

Ne vedem în curând, la revedere, te iubesc.

5 iulie 1941-Cernăuţi.

 

A trecut multă vreme de când nu ţi-am scris

De la Nipru la Odessa am sosit

Mutaţi din Armata3 în Armata4 drept întăriri

Mulţi dintre aceşti băieţi nu mai au pentru ce trăi

Teama e pictată pe chipurile tuturor

Moartea e poarta libertăţii, coşmarul soldaţilor

Puţin a lipsit ca eu să mă înrolez în armata cerească

Un glonţ a ricoşat din casca lui Vasile, dar a reuşit să mă lovească

14 octombrie ’41 nu voi uita nicicând

Prima rană de război..primele rânduri scrise plângând.

14 octombrie 1941-Odessa.

 

Am pierdut mult sânge şi lacrimi cristaline

Lunile au trecut şi nu ţi-am putut scrie

Am stat internat de la incidentul cu Vasile

Sergentul mi-a ordonat să stau câteva luni cuminte

Acum sunt bine, m-am vindecat

Gamba şi-a revenit, gândul tău m-a recuperat

Îţi scriu puţin şi în grabă că ne apropiem de front

Am venit să-mi ajut fraţii la sud de Harkov

Sper ca rugăciunile tale să mă salveze de moarte

Îţi voi păstra chipul în gând şi numele pe buze..în şoaptă.

11 mai 1942-Harkov.

 

Am fost felicitaţi de domnul Antonescu în persoană

Pentru acte desăvârşite de eroism oferindu-ne vin din a sa cramă

Tot ce îmi lipseşte din acest vagon de tren

Este persoana ta şi un moment de iubire obscen

Nu avem idee încotro ne îndreptăm

Cine ştie ce alt demon fără chip înfruntăm

Încă se simte mirosul cadavrelor arzând

Şi obuzele în depărtare soldaţi lovind

Sper să ne revedem cu bine cât mai curând

Nu când va trebui să fiu sub pământ

Trebuie să închei primim informaţii noi

Al tău infanterist, te iubesc, sărută-mi copii amândoi.

29 mai 1942-…

 

Cel mai probabil ultimele scrisori nu le-ai primit

Nu e vina mea, eu de scris ţi le-am scris

Au fost complicaţii la sediul oficiului poştal

Un obuz rătăcit a lovit clădirea din plin

Sunt trist şi amăgit că am suferit o înfrângere

Mulţi camarazi au murit din cauza ofensivei sovietice

Eu sunt rănit la cap iar un picior nu-l simt

Cel mai sigur războiul pentru mine s-a sfârşit

Nu mă judeca…să nu mă crezi un laş

Bucură-te că nu sunt ca ceilalţi…mort intr-un şanţ

Am înţeles că şi fraţii din Armata4 au avut viaţă grea

Probabil lui Klaps şi Dumitrescu le-au murit răbdarea

Ajungem imediat la spital, aici închei ultima scrisoare

După ce îmi revin, semnez actele de eliberare.

Ne vedem în curând, te iubesc.

27 noiembrie 1942-Cotul Donului.

3 gânduri despre “Un război fizic, un război emoţional.

Lasă un răspuns

